Dag 3. Mina föräldrar


Mina föräldrar träffades nån gång i mitten på glada 80-talet.
Far min kom från ett tidigare äktenskap med en son.
Mamma var en levnadsglad pingla.

Hösten 1987 kom jag till världens och mina föräldrar gifte sig på våren 1988.
Man kan säga att jg är en oäkting. ;-)

Hösten 1989 föddes min lillasyster och vi var nu en komplett familj.

Jag minns min barndom som ljus och lycklig. Vi åkte alltid till olika resmål på sommaren, vi bodde i en stor fin villa och vi var väldigt sociala med mycket vänner om kring oss.

Men under 2000 krossades min familjeidyll. MIna föräldrar skilde sig.
Pappa köpte ett radhus och mamma köpte en lägenhet.
Vi blev varannanvecka-barn.

Detta tog på mig väldigt hårt.
Jag mådde otroligt dåligt över det och gjorde en massa dumma grejer. Antagligen mest för att få uppmärksamhet.

Det tog mig ett bra tag att komma över detta.

Idag lever båda mina föräldrar med nya partners.
Pappa bor kvar i sitt radhus.
Mamma har alldeles nyligen flyttat för tredje gången till en stor lägenhet.

I efterhand förstod jag ju såklart att det var absolut bäst att det som skedde skedde.
För alla parter.
Vissa människor ska helt enkelt inte leva tillsammans. Dock fick de ju ut två vackra döttrar av äktenskapet. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0