Semester

Hej alla bejbs.

Så var tillbaka på jobbet och in i vardagen. Alla rutiner är tillbaka.
Om jag ska summera semestern detta år så har det varit den jobbigaste, helt klart.
Vi har ju flyttat till vår nya fina lägenhet. Och vi har renoverat.
Målat och tapetserat.

Flytten gick alldeles lysande. Mina föräldrar och Björn och Verro hjälpte till. Vi hade inte hunnit förbereda flytten, så vi fick packa allteftersom under dagen som killarna bar.
Sen bodde vi på landet i två och en halv vecka.
Uppackandet började, och nu är köket och sovrummet helt klart. Under veckan nu kommer vår soffa och vår tv-bänk. Det är en helt fantastiskt fin lägenhet, och när allt väl är klart så kommer det bli grymt.

Sommarens stora höjdpunkt var självklart när vi åkte till Götet jag och Helena och såg Madonna på Ullevi.
Så himla mysig och rolig resa och det minnet kommer jag bära med hela livet. Donnan var som förväntat helt lysande, och sjukt snygg.

För att få lite semester drog jag och sambon upp till våra landställen.
Först upp till J´s hus i Dalarna, där vi under en helg satt i en söt stuga i skogen. Det spöregnade hela helgen, så alla våra planer om sol och bad gick åt fanders. Vi spelade golf och besökte lokalaffären för att köpa godis, men annars satt vi och tittade på friidrott.

Sen åkte vi till min farmor och farfar i Hällefors, där vi åt så mkt mat så vi kroknade, och sjöng snusk-visor med farfar.

Sen for vi hem och gjorde klart det sista i lägenheten innan vi började jobba igen.

Nu är sommaren slut och höstterminen igångsparkad. Och det märks. I torsdags hade vi kräftskiva på jobbet. I fredags åkte vi på kryssning, i lördags var vi på bio och i söndags sprang jag tjejmilen.

Varenda helg i september är helt uppbokad.

Bilder kommer snart, måste bara få igång internet hemma. :-)

Låååångt inlägg.

Puss





Kommentarer
Postat av: Anette

Tack snälla Sanna för allt pepp! Det känns mycket bättre idag när jag sovit på saken, så jag ska dit imorgon :)

2009-09-01 @ 13:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0