Grekland, Kroatien eller malta?

God förmiddag alla vänner.

Hoppas ni mår finfint.

Vi fyller ju år nu till hösten och ska ha kalas för all släkt. Och vi har önskat oss presentkort på Apollo från allihop så vi kommer iväg på en resa tillsammans, vi har ju vart ute i storstäder och haft långweekends, men just sol och badresa var det 3 år sen vi var på. Jag har suttit och gluttat nu ett tag och hitta 3 potentiella resmål.

Grekland: Skopelos
Kroatien: Solaris
Malta: Sliema


Malta kan jag redan eftersom jag var där 3 veckor på språkresa och har sett nästan hela ön. Men det är ett otroligt vackert land, och det skulle vara roligt att åka dit med J och uppleva det på nytt. Utan festande. Gå på alla små lokala pärlor och äta nyfiskad fisk. Åka till Gozo och snorkla i grottorna.


                    


Kroatien har länge varit ett drömresmål. Och jag hittade en egen ö som heter Solaris. Vi är ju ute efter avkoppling och bara sol och bad. Så det lät ganska perfekt. Manmåste åka båt om man ska in till stora stan och i det lokala centrumet finns allt vi behöver.


                    



Och så Grekland. Mitt älskade Grekland. Världens vackraste land.
Skopelos är en egen lite ö, där bla Mamma Mia spelades in. Jag gillar att det är så pass avskärmat från storstaden, men ändå som ett eget litet land. Man bor i bungalows på stranden och har möjlighet att upptäcka öarna runt omkring med båt.


                      

Bilder lånade från Apollo

Hjälp mig nu! Vart ska vi åka? :-)

 

 


Kommentarer
Postat av: Pillis

Åk till nå nytt ställe. Jag röstar för Kroatien. Annars Grekland för att det är världens bästa land!

2009-09-09 @ 12:55:38
URL: http://pernillas.webblogg.se/
Postat av: Mamsen

Jag röstar för Kroatien! Och välj nåt annat än Skopelos om det blir Grekland...läste nånstans att det blivit 50% dyrare pga att man spelade in Mamma Mia där :-(

2009-09-09 @ 17:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0