Måndag

Så var det måndag idag då.
Vi gick och la os sjukt sent, och båda sov väldigt oroligt, så idag är vi helt slut.

Jobbet gick bra, var mkt att göra.
Fick sån otrolig omtanke från mina kollegor, ryktet spred sig som en löpeld.
Som allt annat.
Men herregud vad folk var omtänksamma.
Även de som i vanliga fall inte är särskilt trevliga.
Fick ett otroligt stöd.

Imorgon kommer saneringsfirman och städar hela köket.
River ur alla våra skåp och diskar alla våra grejer.

Jag ska kontankta en möbelsnickare ang matbordet, och låta honom bedöma om det går att slipa ner skadorna, eller om vi måste köpa ett nytt. Sen fota skiten och skicka upp allt till Trgghansa i Sundsvall.
Likaså med ljusstaken.
Måste kontakta en guldsmed som ska avgöra om den går att rädda.

Massa massa massa jobb.
Tvätta upp alla lakan, handdukar och påslakan.


Som sagt, tänd aldrig ett stearinljus mina vänner.
Denna situation önskar jag inte ens min värsta fiende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0