Blä

God kväll.

Måste bara få skriva av mig lite.

Vi kan knappt använda köket, eftersom försäkringsmannen kommer på måndag så räknas allt som bevis, så vi får inte röra något.
Alla köksskåp är svarta inuti, alla tallrikar, glas och all mat i skafferiet är förstört.
Det suger.
Jag har en klump i magen hela tiden.
Speciellt för vårt köksbord.
Vi har jobbat extra och sparat för att ha råd att köpa nytt, och så händer detta.
Det tog oss tre timmar att montera skiten. J har kämpat med att släpa den tunga kartongen upp för alla trappor.

Pga dåligt utrymme i lägenheten så har vi vårt linneskåp i köket, vilket betyder att alla lakan, påslakan, handdukar och dukar är sotade.
Det kommer att skickas iväg på tvättning, och likaså kommer det hit folk som diskar alla våra tallrikar, glas och skålar.

Shit, jag har fortfarande svårt att fatta det.
Vårt kök är brandskadat.
Vårat.
Sånt händer inte själv, alltid andra.

Och skuldkänslorna kommer nog aldrig försvinna... Fast att vi vet att 90% av bränder är pga att man glömt ljusen. Det är inte ovcanligt, det är mänskligt.
Men ändå.
Vi glömde ljusen, och nu är vårt kök förstört.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Min lilla gumma, läste allt för mamma å pappa och de tycker så synd om er! Berättade om er nya fina kök =(

tänker på dig =) alla kan råka glömma ett ljus...

pussar å kramar

2009-03-08 @ 19:01:25
URL: http://cilian.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0