Onsdag

Godmorgon darlings!

Jag är så jäkla trött.
Fy tusan, har ju jobbat helg, så det är en lååång vecka tillsammans med skola.

Skola ja...
Igår var det dags.
Jag var taggad till tusen.
Samhälle var först ut.
Men om jag ska vara ärlig så var det förbannat tråkigt.
Läraren var en något smått grinig lönnfet gubbe, som bara stog och pratade.
Om samhället idag och alla delar vi kommer gå igenom.
Statsskick, nationalekonomi, massmedia osv osv.
Eftersom att det är en intensivkurs kommer allt gå snabbt så vi fick läxa att läsa igenom ett häfte.

När lektionen var slut åkte jag hem och slängde i mig lite mat, sen tillbaks till skolan.
Denna gång dags för Matte B.
Och tro det eller ej, men matten var superrolig.
Jag har alltid sett mig som en fullständig idiot i all matematik.
Jag vet att syrran också råkar ha ig i matte, så det ligger i generna.
Men det gick bra, med lite genomgång (Mycket genomgång) från läraren och massa frågor så kunde till och med jag lösa  typ 3 * (5-6x)+5-7. :)
Har elva sidor i läxa, och han sa att halkar man efter så kommer man aldrig ikapp eftersom det går så snabbt.
Så det gäller att ligga i.

Nu är det dags för jobbet. Blää.
Är omotiverad att jobba eftersom det är rätt rörigt där nu.
Usch!
Men som mamma sa, det går alltid upp och ner i ett jobb.
Ena veckan är allt bra, medans andra veckan är skit.

Allt är så förändrat nu, jag har haft världens bästa vår.
Vi var ett riktigt järngäng, och nu har hälften slutat.¨
Så det är bara jag och Frida kvar nu.
Tur att hon är kvar iaf, för annars skulle jag nog gå under.

Nej, nu måste jag springa till tåget.

Vi hörs.
Puss

Kommentarer
Postat av: Cissi

hej gumman!

vad duktig du är! speciellt att ta på dig matten, är stolt över dig!

vet inte om du hann läsa mitt sms i all stress igår, men iaf så bjöd jag in dig och Fredrik på middag hos mig nästa fredag eller lördag - jag fyller ju år lixom =) så du kan väl höra av dig om hur det ser ut, annars får vi kanske ta det helgen efter...

pussar på min pluggis

p.s. japp de där bilderna jag la upp är gamla, när jag blev 18 precis skulle jag tro, så alltså snart 3 år gamla, haha! d.s.

2009-01-14 @ 12:46:42
URL: http://cilian.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0