Akuten och misstänkt hjärnhinneinflammation

God förmiddag mina vänner, och förlåt för dålig uppdatering.

I måndags kväll blev jag väldigt dålig, jag vaknade med världens smärta i nacke och huvud och det kändes som om mina armar höll på att bli förlamade.
Har aldrig vart med om något värre, jag trodde verkligen att jag var riktigt sjuk.

Jag ringde till vårdguiden och de sa att det låter som hjärnhinneinflammation...
Dagen efter åkte jag till jobbet som vanligt, men mådde väldigt dåligt, och tillslut övertalade mina kollegor mig att åka in på akuten.
Jag satte mig i en taxi till SöS, och fick allt som allt vänta i sex timmar.
Jag fick ett eget rum med säng, så det var trots allt ganska mysigt.
De klämde på mig, och stack mig och efter ca fyra timmar fick jag reda på att det inte är hjärnhinneinflammation.
Tack gud!
Istället har tre stycken muskelfästen släppt i min nacke och axlarna, och detta stoppar delvis blodtillförsel till huvudet, och därför har jag så ont i huvudet.
Detta hände eftersom att jag var så envis och jobbade när jag var som mest förkyld, och att jag jobbade med feber i kroppen, och infektionen har satt sig i mina muskler.
Så efter två jävla veckor med ont i nacken vet vi alltså vad det är.

Man hinner verkligen tänka när man ligger själv på akuten i så många timmar och man vet att man är sjuk men inte vad för sjuk och inte hur allvarligt det är.
Jag ringde till mamma och grät några gånger eftersom jag var rädd och hög på muskelavslappnande.
Haha, jag är töntig.

Nu måste jag jobba vidare eftersom det ringer ganska mycket.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0