Uttråkad..

...Som en gammal räv.
Det ringer ju ingenting, och jag har fikat, rökt och tjitttjattat med diverse kollegor.

Min man var på vår gamla skola igår, och hälsade på våra gamla klassföreståndare.
Han var där och installerade en kaffemaskin, och som han sa: "Fick lära en lärare något för första ggn" :)
Våra gamla lärare ja..
Gunilla och Kristina.
Gud vad jag tyckte om de.
Och de kom ihåg att vi i sjuan "hade ett gott öga till varandra" Haha.
Men de kom mest ihåg mig som den långa, smala tjejen som vann en resa till Malta.
Det var i den skolan allt började..
Tjuvrökning i skogen, häxblandningar från mammas barskåp och sena kvällar.
Haha.
Vad bekymmerslös man var på den tiden.
Största problemet jag hade var väl hur jag skulle kunna sno martini från mamma utan att det syntes, eller ciggaretter av pappa.

Haha, tänk att jag träffade min sambo som en blyg och smal tretton-åring.
Vi hängde ihop under hela högstadiet, och under mesta delen av gymnasiet, bortsett från några små "pauser", då vi träffade andra emellan.
Men nu, fyra år senare är vi alltså sambos och förlovade, och vår vardag består av matlagning, ekonomibekymmer och jobb.
Vi har två bilar, en söt lägenhet, och alltid alldeles för mycket att göra.
Vi åger både Ica-kort och Vivo-kort, och har tvättstugan 2 ggr i månaden.
Vaddå vuxenpoäng?

Summa summarum av detta inlägg är att jag saknar högskoletiden väldigt mycket, för vi hade så sjukt roligt.
Fick en liten nostagli-tripp i huvudet när J hade vart hos våra gamla lärare på vår gamla skola.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag har köpt världens bästa julklapp till Janis!!



Vet inte om ni kommer skratta eller gråta när ni ser den :D

2008-12-10 @ 12:37:27
URL: http://pernillas.webblogg.se/
Postat av: mela

Men tack tack, kul att man kan underhålla någon =) Och ja, det är supermysigt med snö fast liite varmare skulle inte skada :)

2008-12-10 @ 17:40:51
URL: http://melano.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0