Tisdag

Halloj min kycklingar!

Igår kväll när jag kom hem från jobbet fick jag mig en mycket trevlig överraskning.
En utbetalning från Swedbank.
Jaha, tänkte jag.. Vad är jag skyldig nu?
Det visade sig vara en utbetalning från Flüggers försäkringsbolag, och det fick jag eftersom jag sjukskriven så länge förra året pga en arbetsskada i ryggen som gett bestående men.
Så 900 kronor bara så där pang bom mitt i juletider.
Kunde inte sitta bättre eftersom vi lagat båda våra bilar inom loppet av en månad för mer än 10.000 kronor.
Halleluja!
Helt underbaart.
Vi firade genom att handla lite på Willys och åt sill och potatis till middag :)

Sen har jag sökt in på komvux.
Måste plugga upp samhälle och matte B eftersom jag var slö i skolan, och nu kommit på tankar att studera på högskola.
Så håll tummarna för mig att jag kommer in, isf börjar jag plugga 20 januari och är klar 29 maj.
Och då kan jag söka till min utbildning nästa vår.
En av sponsorerna till utbildningen jag vill gå är harrods i London, så jag kanske väljer at göra min praktik där i 20 veckor och kan hänga med syrran :)
Det är så härligt att vi kan göra nästan som vi vill med våra liv.
Med lite ansträngning så..

Annars har det varit ganska lugnt.
Kunde sova inatt.
Planerat helgen som vanligt redan, och den är ganska full.
Jobb hela helgen, och middag hos moster och kusiner på lördag, och på söndag ska vi fira jul med Janis morföräldrar.
På fredag är jag ledig, och då ska jag sova ut, och försöka baka lite.

Nu kallar telefonen igen, så jag måste fortsätta jobba.
Keep in touch!



Älskade underbara sambo och jag på Kreta!
Blir så glad varje gång jag ser den bilden, han hade precis muckat från lumpen och fått massa pengar så vi åkte till Kreta, där vi drack goda drinkar och hade supermysigt.
Firade midsommar på ett annorlunda sätt, och blev bruna och fina :)
Strax efter att vi kommit hem förlovade vi oss dessutom.
Sommaren 07, bästa sommaren i mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0